Conferencia «Administración de Clústeres basados en Linux» dictada en la Facultad de Ingeniería

CharlaAdministracionClustersEstudiantes de la Carrera de Ingeniería de Sistemas y de la Carrera de Electrónica y Telecomunicaciones participaron en la conferencia dictada por el Dr. Brett Bode, en el marco de su visita a Ecuador por el workshop “Administración de Clústeres basados en Linux”, gracias a la iniciativa del director del DEET, Ing. Lizándro Solano Quinde, PhD. Asimismo se contó con la participación de investigadores del Departamento de Ciencias de la Computación (DCC), del Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Telecomunicaciones (DEET) y del Departamento de Recursos Hídricos, quienes conocieron las principales características del súper computador Blue Waters, el cual está al servicio de la investigación gracias al financiamiento de la National Science Fundation de los Estados Unidos de América.

Abstract:

The Blue Waters system is one of the most powerful computers in the world and is dedicated to the open science research funded through the National Science Foundation in the United States. Blue Waters is not only a fast system, it is also a very well-balanced system to enable a broad set of science applications. Indeed a key design point of Blue Waters is a focus on sustained application performance. This talk will give an overview of the Blue Waters project including a detailed description of the system architecture and a description of the science applications that are currently being enabled by Blue Waters.

Biography:

Brett M. Bode is a co-Principle Investigator for the Blue Waters Project at the National Center for Supercomputing Applications (NCSA). In this role, Brett is jointly responsible for ensuring optimal operation of the Blue Waters system for HPC science teams across the United States. Previously Brett was the head of the Advanced Digital Services (ADS) Directorate at NCSA and was responsible for the operation of all production HPC resources at NCSA. Prior to taking the lead of ADS Brett managed the system software development projects for the Blue Waters project. Blue Waters is the premier HPC system in the National Science Foundation portfolio providing leading edge computing and data capabilities to scientists around the country. Prior to joining NCSA in 2008 Brett spent nearly ten years as a scientist with the Department of Energy’s Ames Laboratory at Iowa State University researching ways to deliver better performance to scientific applications from HPC cluster systems. Brett holds a BS in chemistry and physics from Illinois State University and a PhD in physical chemistry from Iowa State University.

CharlaAdmClusters2

Ficha de la Conferencia:
SEMINARIO DEPARTAMENTAL: The Blue Waters Project: Leadership Class Computing in the United States
Expositor: Dr. Brett Bode.
Fecha: Octubre 21 de 2015 – 17H00
Lugar: Auditorio Facultad de Ingeniería